X
تبلیغات
رایتل

تجهیزات فروشگاهی ایران

جذب مشتری با قیمت گذاری در تجهیزات فروشگاهی Avazakir

«تجهیزات فروشگاهی ایران»- تجهیزات فروشگاهی Avazakir، بسیاری از شرکت ها و مغازه داران با بالا و پایین آوردن قیمت سعی در افزایش فروش دارند

و روش های قیمت گذاری زیاد است به چند نمونه اشاره می کنیم.

1-  جذب مشتری با قیمت گذاری( پارتیزانی)

در این نوع قیمت گذاری فقط یک یا چند جنس را به قیمت خرید می دهند طوری که قیمت ها مشتری را جذب کند.

اما در موقع جذب مشتری باید با فروش سایر اجناس سود به دست آورد.

2- جذب مشتری با قیمت گذاری (نفوذی)

قیمت گذاری نفوذی یعنی دادن جنس ها زیر قیمت بازار طوری که مردم شگفت زده شوند .

در این نوع قیمت گذاری با این که کیفیت اجناس بالا است اما قیمت ها واقعا پایین است .

1 )از این روش زمانی استفاده می شود که مغازه دار در یک منطقه تازه مغازه باز کرده و یا شعبه تازه زده و با این روش می خواهد خیلی سریع جا بیفتد

2) در زمانی که رقیب در بازار زیاد شده و قصد دارد رقیب را کنار بزند.

3) و زمانی از این روش استفاده میشود که باید سرمایه پشتیبان لازم داشته باشد.

زیرا ممکن است تا یک سال ادامه دهد.

4) زمانی که در بازار جا افتادید باید قیمت ها را آهسته بالا ببرید به طوری که مردم گلایه نکنند.

5 )بعضی ها به جای بالا بردن قیمت کیفیت را پایین می آورند که البته جالب نیست.

3- جذب مشتری با قیمت گذاری( شاهانه)

در این نوع قیمت گذاری یک یا چند جنس بسیار گران قیمت را ارائه می دهند.

طوری که مشتری برای دیدن آن ها به مغازه شما بیاید مثلا لباس بیست میلیون قیمت دارد.

زمانی که جنس آوردید که گران به نظر می رسد قیمت گذاری شاهانه باعث می شود که جنس شما گران به نظر نرسد .

مثلا اگر شما لباس 3میلیون تومانی دارید وهمه می گویند گران است

اما وقتی لباس دارید 20 میلیون ارزش دارد همه می گویند 3میلیون گران نیست.

 4- جذب مشتری با قیمت گذاری (میانه)

در این نوع قیمت گذاری هدف بیشتر فروختن از رقبا است بیشتر مردم نه به دنبال قیمت بالا هستند و نه به دنبال قیمت پایین .

بلکه دنبال جنس قیمت متوسط هستند.

اگر قیمت بالا باشد گران است ونمی خرند.

اگر قیمت پایین باشد کالا بی کیفیت شناخته می شود.

و در هر دو صورت نمی خرند.

جذب مشتری به وسیله تبلیغات موثر

این قسمت در پست های پیشین ذکر گردید برای مطالعه لطفا اینجا کلیک کنید.

جذب مشتری از روش (یک تیر و چند نشان)

در ابتدا کارت هایی را درست می کنیم با عنوان کارت هدیه .

بعد هر مشتری که آمد و جنس خرید طبق جنسی که خرید ه کارت هدیه به او می دهند.

مثلا با خرید کارت 1000تومانی هدیه به او می دهند در این جا مشتری دیگر چانه نمی زند

چون به جای چانه زدن یک کارت هدیه گرفته.

و مشتری برای گرفتن کارت های هدیه بیشتر باز هم خرید می کند .

و چون کارت شما قیمت دارد آن را نگه می دارد و این باعث می شود اسم مغازه شما در ذهن او بماند.

وقتی کارت های مشتری به تعداد لازم رسید باید بیاید دوباره از شما خرید کند چون کارت های شما جای دیگر ارزش ندارد.

و در پایان باید گفت قویترین روش جذب مشتری , خدمت کردن بیشتر به مشتری است.

با امید فروش بیشتر برای شما عزیزان .  




نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :